Apple a renunțat la ideea unui „abonament hardware” prin intermediul căruia clienţii puteau să plătească în mai multe tranșe un iPhone, informează Engadget.
Compania a început să exploreze ideea unui abonament hardware în 2022, însă acesta s-a dovedit a fi prea problematic, susțin sursele Bloomberg. Se zvonea că abonamentul urma să funcționeze într-un mod similar cu opțiunile deja existente, precum programul de actualizare al iPhone sau ratele lunare prin Apple Card, prin care utilizatorii puteau achiziționa un telefon nou prin plăți lunare.
Totuși, spre deosebire de aceste metode de plată, abonamentul Apple ar fi fost gestionat prin intermediul unui cont Apple și ar fi utilizat metodele de plată deja conectate la acesta.
Apple spera că, dacă utilizatorii ar putea plăti direct costul unui iPhone printr-un astfel de sistem, aceștia ar face upgrade-uri mai frecvente, ceea ce ar crește veniturile recurente ale companiei. Problema este că, la fel ca în cazul Apple Pay Later – care permite împărțirea achizițiilor Apple Pay în patru rate mai mici – abonamentul hardware ar fi putut obliga Apple să „se supună acelorași reglementări ca și companiile de carduri de credit”, conform Bloomberg.
Abonamentul hardware al Apple nu a fost niciodată anunțat oficial, dar ilustrează o posibilă retragere a companiei din domeniul serviciilor financiare, din cauza complicațiilor asociate. Apple Pay Later a fost închis în iunie 2024 și înlocuit cu accesul la împrumuturi Affirm în Apple Pay, ca parte a iOS 18. De asemenea, Cardul Apple se află într-o situație incertă, deoarece Apple caută un partener pentru a-l înlocui pe Goldman Sachs.